zondag 30 december 2012

Cupcakes



Hooii,

De laatste tijd ben ik erg veel cupcakes bezig, ik heb zelfs een workshop gevolgd. Ik was dus aan het denken om deze blog in een cupcakeblog te veranderen. De naam blijft wel het zelfde. Steeds als ik cupcakes heb gemaakt(of leuke plaatjes heb gevonden) dan laat ik ze zien op mijn blog en hoe ik ze heb gemaakt. Ook laat ik zien als ik nieuw 'gereedschap' voor cupcakes heb te maken.

Dit zijn 2 van de 4 die ik op de workshop heb gemaakt
Op die workshop heb ik vooral geleerd hoe je fondant op verschillende manieren kan gebruiken. (de workshop was trouwens in roermond bij cupcakefun). Ik heb ook geleerd om met verschillend gereedschap te werken zoals:





structuur roller
als je fondant en je hebt die al mooi uitgerold dan rol je met deze er overheen en dan krijg je dit patroon in de fondant. Ik vind dit heel leuk om te gebruiken.
(meestal rond de 10 euro)




Uitsteekvormpjes met structuur
Dit zijn normale uitsteekvormpjes maar als je op die knop druk dan krijgt de bloem een beetje structuur.
(bij de xenos 1,99)












Decoratie set
Deze set kreeg ik voor mijn verjaardag. Hiermee kan je heel fijne botercreamtoefjes maken. Ik vind het handiger dan een spuitzak. Met dat andere kan je glazuur heel mooi uitstijken over de cupcake.
(verkrijgbaar bij kruidvat)









XxX Luuke












Geen opmerkingen:

Een reactie posten